αρχαια μεσσηνη
αρχαια μεσσηνη αρχαια μεσσηνη αρχαια μεσσηνη αρχαια μεσσηνη
αρχαια μεσσηνη
αρχαια μεσσηνη
 
Εφαρμογή ψηφιακής ξενάγησης
(μέσω κινητού)
ancient messene
ancient messene
ancient messene
 
Αρχαία Μεσσήνη Αρχαία Μεσσήνη Αρχαία Μεσσήνη Αρχαία Μεσσήνη Αρχαία Μεσσήνη Αρχαία Μεσσήνη Αρχαία Μεσσήνη Αρχαία Μεσσήνη Αρχαία Μεσσήνη Αρχαία Μεσσήνη Αρχαία Μεσσήνη Αρχαία Μεσσήνη Αρχαία Μεσσήνη Αρχαία Μεσσήνη Αρχαία Μεσσήνη Αρχαία Μεσσήνη Αρχαία Μεσσήνη Αρχαία Μεσσήνη Αρχαία Μεσσήνη
αρχαια μεσσηνη

Αίθουσα Α

O Eρμής της Μεσσήνης
Στημένο απέναντι από την είσοδο μαρμάρινο άγαλμα του Ερμή, ύψους 2,32 μ., που βρέθηκε το 1996 στη δυτική στοά του Γυμνασίου. Ο αγγελιοφόρος των θεών εικονίζεται σε θεϊκή γυμνότητα. Έχει ριγμένη στον ώμο και τυλιγμένη στο λυγισμένο αριστερό χέρι τη χλαμύδα που πέφτει με πυκνές επιμήκεις πτυχώσεις προς τα κάτω. Αποτελεί, άριστα διατηρημένη παραλλαγή του 1ου αιώνα μ.X. ενός αγαλματικού τύπου. Το πρότυπο του τύπου ήταν χάλκινο και ανάγεται στον 4ο αιώνα π.X. Ο χαρακτήρας του έργου ήταν ταφικός και όχι λατρευτικός, σχετιζόμενος με τα ταφικά μνημεία που αποκαλύφθηκαν στο Γυμνάσιο.

O Δορυφόρος του Πολυκλείτου
Αποτελεί άριστης τέχνης αντίγραφο του Δορυφόρου του Πολυκλείτου, που έρχεται να προστεθεί στα 30 περίπου γνωστά πλήρη ή ελλιπή σωζόμενα αντίγραφα. Το αντίγραφο της Μεσσήνης είναι έργο υψηλής ποιότητας, όπως φανερώνει η επεξεργασία του κορμού, των πελμάτων και της πλίνθου. Η εύρεσή του στο Γυμνάσιο της πόλης (1995) θέτει το πρόβλημα της ταυτότητας του εικονιζόμενου. Είναι γεγονός ότι η γυμνότητα και το μεγαλύτερο του φυσικού μέγεθος δηλώνει ότι εικονίζεται κάποιος ημίθεος ή ήρωας και όχι κοινός θνητός νικητής σε αγώνες. Ο αρχαιολόγος Hauser είχε υποστηρίξει ήδη το 1905 ότι το έργο αποτελεί παράσταση του Ομηρικού ήρωα Αχιλλέα. Ο Δορυφόρος εν τούτοις της Μεσσήνης φαίνεται ότι εικόνιζε τον Θησέα, ο οποίος σχετίζεται άμεσα και με τους εφήβους που ασκούνταν στο Γυμνάσιο.

Άγαλμα ιματιοφόρου
Ακέφαλο άγαλμα ιματιοφόρου άνδρα, ύψους 1,71 μ., που βρέθηκε στο Γυμνάσιο πεσμένο μπροστά στο βάθρο του. Η δέσμη ειληταρίων πάπυρου δίπλα στο αριστερό πόδι, που λειτουργεί και ως στήριγμα του έργου, τον χαρακτηρίζει ως πνευματικό άνδρα, φιλόσοφο ή ρήτορα. Τα τεχνοτροπικά στοιχεία του έργου επιτρέπουν να το θεωρήσουμε δημιουργία του 1ου αι. μ.Χ. Εικονίζεται ο Τιβέριος Κλαύδιος Θέων, γιος του Νικηράτου, σύμφωνα με την επιγραφή στο βάθρο του.